Thursday, March 11, 2010

F

.....

(nada mesej handphone ku berbunyi)

" Salam rerakan. Pesanan dari ketua rumah. Sila bank in RM230 kepada akaun Maybank bendahari rumah sebelum 28 ni."

Mesej yang aku dapat dari ayap. Itulah permulaan kisah klasik rumah sewa aku dan rerakan di Blok F Tingkat 10 MC (saje bg name glamer). Dengar dari citer dongeng meyo, rumah tu cari guna sesawang mudah.com je. (ini bukan promosi). Aku tak tau sebab aku tak terlibat dalam misi mencari rumah tu. Rumah yang agak nice bak kate yazid, mempunyai pemandangan kepala singa sunway piramid. So kadang-kadang kitorang berpeluang tengok bunga api. Aku suka berada kat rumah tu. Selain pemandangan yang menarik, pintu gril rumah tu kucing tak leh masuk. Walaupun memnpunyai beberapa segmen lobang yang agak besar, kucing tetap tidak akan masuk. Hanya yang perlu dilakukan hanyalah menarik pintu tersebut. Itu teori meyo, tapi mmg yakin terbukti umpama kita menggunakan produk-produk Jusmate5 keluaran Dr. Romzey.

Hilai-tawa dan gelak sakan sentiasa menceriakan rumah tu. Sunyi hanya menjelma ketika masing-masing lena di buai mimpi. Cuma sekali-sekala terdengar dengkuran-dengkuran merdu serta diselangi bunyi Negro-negro dan Cina yang bersembang dirumah sebelah. Tapi itu semua sewaktu awal dahulu. Aku pun jarang ada kat rumah tu. Tapi F-10-X memang satu warna yang menceriakan hidupku. I'll appreciate all the time I have with those guys. Bunyi agak gay disitu, ah persetankan kata orang. That's the place I would hang out. And rupenya dah setahun dah kitorang menyewa kat rumah tu.

Baru menonton 17again sekali lagi. (Opps! another gay-ish/nyah statement). Aku bosan, so tengokla ape-ape citer dalam HD aku ni.
From that movie, please appreciate our time that we have. With our friends, Love and our Family most importantly. Yup, I miss my family, my love and my friend. Browsing through My Picture file sure got me thinking, ble la nak enjoy lagi..........

-peace-



3 comments:

Cicadasx said...

Sweet~
Rindu kamu bro
:)

~lefty~ said...

rindo gak kat ko bro...

eeeWww~~~

=)

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)